יום שישי, 22 בינואר 2016

סיכום שנת הנדל"ן 2015 בראשון לציון

סיכום שנת 2015 בתחום הנדל"ן בראשן לציון מלמד כי ראשון לציון ממשיכה את מגמת ההתפתחות המואצת שלה. ראש העיר מקדם פרויקטים רבים שיעצימו בעתיד את העיר ויהפכו אותה לעיר השלישית בגודלה בישראל במספר התושבים ובמקביל תהפוך למטרופולין תעסוקתי שיהווה אלטרנטיבה טובה וזולה יותר מגוש תל אביב. בשנת 2015 נרשמה עלייה של כ7% בכמות העסקאות בעיר ועלייה של 4.5% במחירי הדירות. מספר התחלות הבנייה בשנה האחרונה נמצא במגמת ירידה לאחר השלמת פרויקטים גדולים בעיר ואת השלכות הנושא אפרט בהמשך הכתבה.
תוצאת תמונה עבור בניה בראשון לציון
ראשון לציון, חדש מול ישן 

בנייה חדשה בשנת 2015 וצפי לשנת 2016:

בשנים האחרונות זכתה העיר לפריחה של שכונות חדשות. בשנת 2015 הסתיימו רוב הפרויקטים או הגיעו לישורת האחרונה.
ב"שער הים" נבנה הבניין האחרון בפרויקט מתוך שמונה גורדי שחקים. פרויקט שער הים תרם לעליית מחירים משמעותית בשכונה. על פי עתודות הבנייה בשכונה שסמוכה לחוף הים אין צפי לבנייה חדשה ונוספת בזמן הקרוב.
פרויקט שער הים 
ב"הלאום" הסתיימה רוב הבנייה ורוב הדירות שעדיין לא אוכלסו נמכרו. פרויקט הלאום גרם בשנים האחרונות לתנועה ערה של מכירת דירות בשכונות החובקות לשכונה.
פרויקט הלאום 
ב"נחלת יהודה" החדשה הסתיימו רוב הפרויקטים ועד להכשרת שטחים נוספים בשכונה לבנייה יש צפי לרגיעה במספר העסקאות ובמיסוד השכונה.
תוצאת תמונה עבור נחלת יהודה החדשה
נחלת יהודה 
"צוריאל" נמצא בשלבים הסופיים של בנייה והצפי הוא שהשכונה שקמה לפני 6 שנים לערך תמצה את כל השטחים המיועדים לבנייה.
תוצאת תמונה עבור צוריאל ראשון לציון
צוריאל 
"כלניות" נמצאת בסיום שיווק הנכסים האחרונים בשכונה.
תוצאת תמונה עבור כלניות ראשון לציון
כלניות 
השכונה החדשה הסמוכה לרכבת ראשונים, ממוקמת בחיבור הרחובות הרצל ושדרות נים, נמצאת בתחילת דרכה ובקרוב צפוי קצב הבנייה להתגבר. בימים אלה החל שיווק שכונה נוספת שתמוקם על שדרות נים, מזרחית לתחנת הרכבת. הפריחה באזור דרום מזרח העיר גרמה לעלייה משמעותית במכירת הנכסים בשכונות הסמוכות וכהוכחה לכך ניתן לראות עלייה של 57% במספר הנכסים שנמכרו ב"ראשונים".
גן נחום החדשה

להלן ניתוח של השכונות הבולטות בעיר בשנת 2015.

שכונת רמב"ם
בשכונה הגדולה בעיר התבצעו בשנת 2015 כ520 עסקאות נדל"ן המהוות עלייה של 30% לעומת שנת 2014, כאשר הגוש הבולט ביותר, בו הייתה עליה של 55 עסקאות, הוא גוש 3930 שהושפע משמעותית מקריית האומנים הנמצא על רחוב גבעתי. מחירי הדירות בשכונה עלו ב3.6% בממוצע. בשכונת מספר לא מבוטל של פרויקטי תמ"א 38.  
שכונות מובילות ב2015

קריית ראשון/ כרמים/ אשלים/ קריית גנים.
השכונות הסובבות את פרויקט הלאום זכו בשנים האחרונות למספר רב של עסקאות, אך בשנה האחרונה הייתה ירידה משמעותית של כמות העסקאות לאחר השלמת פרויקט הלאום. שכונת אשלים ספגה ירידה של כ20% במספר העסקאות. בשכונות אלה הייתה עליית מחירים ממוצעת של 5% לערך. ניתן לראות כי ה"מערב החדש" שנבנה לפני כ20 שנה באופן ממוצע מאבד מכוחו מול ההתחדשות של שכונות אחרות בעיר.

אברמוביץ/ רמז "מערב ותיק".
השכונות הסובבות את מרכז העיר מושפעות מההתחדשות האדירה שיש בזכות פרויקט תמ"א 38. ב"מערב הוותיק" עלו מספר העסקאות ב 11% ועלייה של כ10% במחירי הדירות לעומת שנת 2014. המחסור האדיר בדירות קטנות גרם לעליית מחירים זו ובנוסף התחדשות האזור וריבוי אזורי הבילוי. בשכונת אברמוביץ כמות העסקאות נשארה סטטית אך עליית המחירים בשכונה הייתה בדומה ל"מערב הוותיק", כ10%.

שכונת ראשונים.
בשכונת ראשונים נרשמה עלייה של 57% במספר העסקאות וזאת בזכות הבנייה המאסיבית בצומת הרחובות הרצל ושדרות נים. גם בשנת 2016 אני צופה המשך פריחה בשכונה בדירות החדשות ובדירות יד 2 בזכות משפרי הדיור. באופן ממוצע נרשמה עליית מחירים של 50% במחיר הממוצע בשכונה וניתן לראות כי עליית המחירים לא פסחה על דירות יד 2 שעלו משמעותית בשכונה.
מזרח העיר מוביל בכמות העסקאות 

שכונת נווה חוף / שער הים .
בשכונת נווה חוף/ שער הים נרשמה ירידה של 33% במספר העסקאות עקב סיום פרויקט שער הים. אני צופה כי השכונה תתמקד בשנים הקרובות בשיפור האזורים הפחות טובים ולא צפויה בנייה חדשה בקרוב. השכונה רשמה ירידת מחירים ממוצעת של 3% לערך.

שכונת רמת אליהו.
בשכונת רמת אליהו ירידה של 15% במספר העסקאות בשכונה. השכונה זכתה בשנים האחרונות לביקושים חסרי תקדים בזכות פרויקט פינוי בינוי שצפוי בשנים הקרובות. התקדמות הפרויקט גרם לעצירת מכירות מצד אחד ועליית מחירים חדה של 20% מצד שני.


סיכום ומבט לשנת 2016

בשנת 2015 ניתן לראות מספר מגמות שאני צופה שיתחזקו בשנה הקרובה. המערב החדש החל לאבד מהייחוד שלו ויש אלטרנטיבות רבות, חדשות וטובות יותר עבור משפרי הדיור, כגון השכונות: נחלת יהודה, צוריאל וכ"ו. באזור מרכז העיר, בשכונות המערב הוותיק, כצנלסון ואברמוביץ, נרשמה עליית מחירים משמעותית ואני צופה שגם בשנה הבאה עלייה זו תימשך. אזור דרום/מזרח העיר יהוה בשנים הקרובות ה"קטר" הנדל"ני העיקרי של העיר.
גם בשנת 2015 המשיכה עיריית ראשון לציון במציאת פתרונות דיור לזוגות צעירים. העירייה קידמה הגרלה לדירות 3 חדרים בשכונת כלניות. בשנה הקרובה צפויה הגרלה נוספת לבניין שני בנחלת יהודה.



ציון לילוז, זכיין רי/מקס פריים, ראשון לציון.
 טלפון 052-6767675





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה