יום שישי, 6 בדצמבר 2013

איך תראה העיר בשנת 2030?


שלום לכולם , 

ראשון לציון היא העיר הרביעית בכמות התושבים בישראל , אוכלוסיית העיר מונה כיום כ 240,000 תושבים . גודל העיר 58,000 דונם . לצד אזורים צפופים מאוד , כגון מרכז העיר המערב החדש , יש אזורי דלילים בתושבים .

מבט על עתיד העיר מסמן את הזדמנויות הנדל"ן  העתידיות ואת האתגרים שצפויים לתושבי העיר .

ניתן להבחין בשתי מגמות עיקריות שישנו את פני הנדל"ן בעיר ,בנייה מאסיבית והקמת שכונות חדשות לצד הפיכת העיר למטרופולין תעשייתי והיי טייק שאמור להוות אלטרנטיבה טובה יותר וזולה יותר לתל אביב .

מגורים : בעוד כ 15 שנים לערך העיר ראשון לציון אמורה לגדול ב40,000 יחידות דיור וזאת מלבד הגידול הטבעי שיש בעיר. מתחם צריפין שמפונה בימים אלה אמור להכיל את רוב הבנייה החדשה בעיר. כל הקרקעות הצמודות למתחם יעלו משמעותית בערכם וצפוי כי שטחים חקלאיים באזור יושנו את היעוד שלהם .מתחם צפון נחלת יהודה אמור לשמש גם הוא לבנייה חדשה וזה יהיה המשך טבעי של תנופת השכונה ששינתה את פניה ב4 השנים האחרונות.

הוספת 100,000 תושבים חדשים לעיר תכביד מאוד על תשתיות העיר ועל ההתנהלות של התושבים בעיר. תכניות העירייה להרחבה מאסיבית זו הופכות את טענותיו של ראש העיר , מר דב צור , לעצירת הפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי בגלל חשש לעומס יתר על תשתיות העיר, לטענות חסרות בסיס.

תעשייה והיי טק :במסגרת שינויי ייעוד הקרקע , מיועד מתחם האלף ,שהוא מתחם YES PLANET  , להפוך לאזור ההיי טק של ראשון לציון , אזור שלם של משרדים יוקמו בתחם זה.


אזור זה אמור להוות אלטרנטיבה לתעסוקה לתושבי העיר ואבן מושכת לחברות בתחום ההיי טק. הקמת מתחם זה יכולה להפוך את הנגישות בעיר לבלתי אפשרית ולכן בימים אלה מתכננים צירי תנועה חדשים שיקלו על התנועה בעיר.

שטחים באזור האלף הפכו כבר מזמן ליקרים בעקבות השמועות על תכנית אלה והיום לאחר הנעת התהליך יהפכו חולות מתחם האלף לאוצר בידיי בעליו.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית מתאר חדשה לעיר ראשון לציון ,כלומר במידה וכל התכניות יצאו לפועל העיר תשנה את פניה בשנות 2030 . אני קורא לעירייה במסגרת השינויים המהותיים שהיא כופה על תושביה לפעול להתרת בעיית התנועה בעיר שתהפוך לבלתי אפשרית . במסגרת הבנייה המאסיבית נפתחת הזדמנות אמתית לפתרון הזוגות הצעירים בעיר ,על העירייה לפעול לבניית דירות 3 חדרים לזוגות צעירים והקלה בתנאי הרכישה . הגרלת הדירות לזוגות הצעירים בעיר הראה את יכולת העירייה לבצע מהלך אמיץ, אך חשוב לזכור מדובר בפתרון ל60 משפחות צעירות , זה מספר חסר חשיבות מול גודל הבעיה. בנוסף נבחר אזור מאוד בעייתי , בניין שנמצא על כביש 4 ואמור לסבול קשות מרעש מתמיד. אני קורא לעירייה להקצות מכל מתחם שיבנה 15% לתושביה בצעירים או לזוגות חסרי הדירות.
ציון לילוז , כי היום יותר מתמיד מכירת נס מחייבת מקצוענות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה