יום חמישי, 7 ביולי 2016

הפתרון היצירתי של ראש העיר לצפיפות הבנייה במרכז העיר- ניוד זכויות

ראש עיריית ראשון לציון, מר דב צור, הכריז מתחילת כהונתו על עמדתו בנושא פינוי בינוי ותמ"א 38 במרכז העיר. 
ראש העיר טען, ובצדק רב לדעתי, כי מרכז העיר צפוף מאוד וחסרות בו ריאות ירוקות. מספר התושבים לכל מטר רבוע גבוה באופן משמעותי מהשכונות החדשות במערב העיר. 
בעקבות בעיית הצפיפות החליט ראש העיר לעצור את הפרויקטים של פינוי בינוי בעיר, לבחון היטב את נושא התמ"א ולאשר פרויקטים לאחר בדיקת בעיית הצפיפות באזור המבוקש. 


צפיפות בשכונות הישנות מול השכונות החדשות 


עצירת ההתחדשות העירונית במרכז העיר גורמת לירידה באיכות החיים לתושבים ולבריחה של חלק מהם לאזורים חדשים יותר. הפתרון של עצירת ההתחדשות גורם לדעתי לנזק משמעותי. ראש העיר שמנסה למנוע צפיפות מאלץ את התושבים להיות חשופים בנושא רעידות אדמה ובנוסף להיות חשופים במקרה של התקפת טילים. 

ניוד זכויות הפתרון היצרתי של ראש העיר, מר דב צור. 
בימים האחרונים התראיין ראש העיר, מר דב צור, והכריז על פתרון יצירתי ובהחלט פורץ דרך בנושא תמ"א 38. 


תמ"א 38 בראשון לציון 

להלן הפתרון שהציג ראש העיר העיר :
פרויקט תמ"א 38 ימשיך להיות מיושם בעיר, אך במקום שהקבלנים יבנו 2.5 קומות על הבניין שעובר את התהליך הקבלן יקבל זכויות בניה במקום אחר בעיר, במתחמים המיועדים לנופש מטרופוליני (עליהם ארחיב בהמשך). 
למעשה הבניינים יעברו תהליך מלא של עיבוי הבניין, הוספת ממ"דים וכ"ו אך ישארו כפי שהם היום בני 4 קומות בלבד. התוצאה היא חיזוקים המבנים במרכז העיר ושמירה על צפיפות אוכלוסין סביר מכיוון שלא יבנו הדירות החדשות בבניין.
הקבלנים יקבלו את האפשרות לבנות מגורים באזור שיוקצה על ידי העירייה, הקבלנים יהנו ממכירת דירות חדשות ובאזורים טובים יותר. יש לזכור כי בנייה של בניין חדש קלה יותר, מהירה יותר וחסכונית מול עלות של תמ"א 38.  

שטחי נופש מטרופוליני בראשון לציון
שטחים אלה אמורים לשמש כחיץ בין ערים ושימושים נוספים: גני אירועים, מתקני ספורט, אירוח והסעדה, מועדונים, גנים בוטניים, אמפי־תיאטראות, חוות סוסים, מגרשי מירוצים, ירידי אמנות, שבילי הליכה, שמורות טבע, יערות ועוד
תכנית זו העניקה אפשרות להקצות 15% משטחים אלה לבנייה וזאת במידה והם גובלים באזור מגורים.
בראשון לציון ישנם שלושה אזורים: 
אזור הנופש הצפון מזרחי – כ 200- דונם לטובת השלמה של חוסרים בשטחי פארקים רובעים.
אזור הנופש הדרומי – כ 200- דונם לטובת השלמה של חוסרים בשטחי פארקים רובעים.
אזור הנופש המערבי – עושרו הנופי ינוצל לפיתוח הפארק המרכזי

הפתרון של ראש העיר, של בנייה במתחמים אלה נמצא בקידום העירייה כבר שנים רבות. במידה ויצליח ראש העיר לבצע מהלך זה יהיה פורץ דרך מכיוון שאף עירייה לא הצליחה לאשר מהלך שכזה, בו מאשרים בנייה באזור נופש מטרופלוני, על ידי הועדות המחוזיות.     
www.israeltama.co.il
ציון לילוז - זכיין רימקס פריים 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה