יום ראשון, 3 ביולי 2016

מפת שוק היוקרה של ראשון לציון, באיזה מחיר נמכרו הבתים היקרים בעיר מתחילת שנת 2016?

ניתוח העסקאות היקרות בחצי השנה הראשונה של שנת 2016 והשוואה לשנים קודמות ולערים אחרות מלמד כי ראשון לציון לא מושכת את עשירי הארץ ותחום נכסי היוקרה בעיר עדיין לא תפס תאוצה. 


ניתוח עסקאות הנדל"ן במרכז הארץ  מחזק את הטענה על פערי ענק בין הזוגות הצעירים שמתקשים לרכוש את דירתם הראשונה לבין האוכלוסיה המבוססת שרוכשת נכסי יוקרה במחירים שמגיעים לעיתים לעשרות מליוני שקלים. 
דירות יוקרה על חוף הים 

מבט על מפת היוקרה באזור העיר ראשון לציון מלמד כי עירנו לא מהווה תחרות לשוק התל אביבי בשום צורה. העיר בת ים והפרויקטים החדשים על חוף ימה הביאו לצמיחה משמעותית בנכסי היוקרה והעסקאות שאציג משקפות מגמה זו. לעומת זאת בעיר חולון לא ניתן למצוא כלל דירות יוקרה ורק נכס אחד נמכר מעל 4 מיליון ש"ח. 
בחצי השנה הראשונה של שנת 2016 עשרת הנכסים היקרים בראשון לציון נעו בין 3.8 מיליון ל5.9 מליון ש"ח. בתל אביב חמשת הנכסים היקרים ביותר שנמכרו נעים בין 15 ל30 מיליון שקלים, בניתוח עסקאות אלה ניתן לראות קשר ישיר בין הקרבה לים לבין גובה העסקה. בדומה לתל אביב גם בת ים נהנת מהשפעת הקרבה לים ובמהלך 2016 נמכרו  7 נכסים במגדלים שמחירם מעל 4 מיליון ש"ח ושני נכסים ששברו שיא ונמכרו בלמעלה מ5 מיליון. 
כיום מפורסמים למכירה בראשון לציון למעלה מ170 נכסים בעיר שמחירם עולה על 4.5 מיליון ש"ח, אולם מתחילת השנה נמכרו כ5 נכסים מעל 4 מליון ש"ח בלבד. הנכס היקר ביותר נמכר ברחוב אח"י משגב בשכונת שער הים, דבר שמחזק את המגמה של ערי החוף. 
תוצאת תמונה עבור שער הים ראשון לציון
שכונת שער הים 
מפת נכסי היוקרה מלמדת כי הבתים הפרטיים בנחלת יהודה מרכזים את רוב הפעילות ומתחילת השנה נמכרו 4 נכסים. בשכונות הוותיקות יותר פרס נובל ודקלים נמכרו 2 נכסים בלבד מעל 4 מליון ש"ח מתחילת השנה. 
על מנת לחזק את נכסי היוקרה בעיר על העירייה לנצל טוב יותר את שדרת החוף המדהימה של ראשון לציון, ערי חוף כגון אשדוד, נתניה, בת ים, תל אביב ואחרות שהשכילו לבנות קו ראשון לים הביאו משקיעים רבים מחו"ל. הבניינים שנבנו בפרויקט שער הים רחוקים מקו החוף, שלא כמו בת ים ונתניה לדוגמא. בנוסף מספר הנכסים המוצעים מצומצם מאוד ויש לפעול להגדלת הכמות באופן משמעותי. 
מפת היוקרה בראשון לציון
עיריית ראשון לציון פעולת בצורה נמרצת להבאת ההנהלות של החברות המובילות בארץ לעיר. מתחם איקאה המשגשג ומתחם האלף הצפוי להיבנות בקרוב גורם לחברות עשירות מאוד להגיע לעיר. מגמה זו מביאה את האופציה של רכישת נכסים לבעלי ממון רב בעיר ולכן יש להעמיד לרשותם נכסים שכאלה. 
מתחם האלף 


ציון לילוז 
ראשון לציון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה