יום שבת, 4 בינואר 2014

רמת אליהו בועת נדל"ן או ההשקעה הטובה בעיר?

משקיעים רבים שואלים אותי"האם בועת רמת אליהו הולכת להתפוצץ
מחירי הנדל"ן בשכונה ממשיכים לעלות לעלות משמעותית .
דירת 3 חדרים בקומה ראשונה נמכרת היום ב850,000 ש"ח כאשר אותה דירה נמכרה לפני 3 שנים ב500,000 ש"ח לערך. עליית המחירים לא מובנת מול איכות הנכסים ורמת החיים שמציעה השכונה.
ראש העיר  " יכולים כבר לראות את האור ולדעת שיש להם אופק אמיתי שיבטיח שינוי מהותי באיכות החיים בשכונה".

הסיבה העיקרית לפריחת הנדל"ן בשכונה היא תכנית פינוי בינוי .
בשנים האחרונות היו שמועות רבות על תכנית זו בשכונה, דבר שגרם לתאוצה אדירה בקצב המכירות .

מעוניינים להשקיע ? 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
* שם:
* דוא"ל:

עיון בתכניות העירייה בשנים הקרובות ניתן לומר בוודאות כי התכנית שתשנה את שכונת רמת אליהו יצאה לדרך.
לתכנית שני שלבים 

בשלב ראשון-תוספת של 2,000 יחידות דיור בתוך השכונה בעיקר בדופן הצפונית והמזרחית שלה ,מודבר כנראה ברחוב תורה ועבודה, תוך פריצת שתי דרכים חדשות אשר ישפרו משמעותית את מערך התנועה, יחברו את השכונה צפונה לכיוון מחלף חולון וכן מערבה ומזרחה למרכז העיר.

בשלב השני –יקודם פינוי בינוי המבוסס על ניוד זכויות של  כ- 3,000 יחידות דיור מחוץ לשכונה למתחמי מגורים חדשים בנחלת יהודה, מתחם ה-1,000, צריפין ופרויקטים עתידיים נוספים.
משקיעים יקרים , רמת אליהו היא השכונה החמה ביותר בראשון לציון ואם העירייה לא תשנה את התכניות שלה צפוי רווח גדול במיוחד לרוכשי נכסים בשכונה. 
אני מצרף את הצהרת הכוונות של העירייה לגבי השכונה  מתוך אתר העירייה . להלן הלינק בנוסף 


דוברת עיריית ראשון לציון,טליה סומך פינגולד,דוברת העירייה


  הועדה המקומית אישרה את תכנית המתאר החדשה לשכונה 2,400 יחידות דיור יזכו לפינוי-בינוי או חיזוק ושיפוץ במסגרת תמ"א 38
מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית המתאר להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו. מתוך כ-4,000 יחידות דיור הקיימות בשכונה, 2,400 יחידות דיור ישנות יזכו לדירה חדשה או דירה מחוזקת ובניין מחודש במסגרת של פינוי-בינוי, תמ"א 38 או חיזוק ושיפוץ. לכך יתווסף פיתוח סביבתי מואץ. המהלך צפוי לשנות את פניה של השכונה מן היסוד.
 תכנית המתאר תוצג בקרוב בפני התושבים לפני אישורה הסופי,ולאחר מכן תועבר  לאישור הוועדה המחוזית.
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "שקדנו על התכנית הזו זמן רב משום שלשכונה כמו רמת אליהו הספיקו הפלסטרים שניתנו לה לאורך השנים. הגיע הזמן לשינוי בסיסי מהשורש שיעמיד את השכונה בשורה אחת עם כל שאר השכונות בראשון לציון. מדובר בתכנית מורכבת ואולי המאתגרת ביותר שאני זוכר בכל ימי במועצת העיר, כבר למעלה מ-20 שנה. יש לנו עוד דרך ארוכה עד ליישום התכנית, אבל תושבי רמת אליהו יכולים כבר לראות את האור ולדעת שיש להם אופק אמיתי שיבטיח שינוי מהותי באיכות החיים בשכונה".
שכונת רמת אליהו הוקמה לפני 75 שנים והייתה מאופיינת כל השנים כשכונת עולים. לאורך השנים נקלטו בשכונה עולים רבים מארצות מגוונות. בשנות ה- 90' קלטה השכונה רבים מעליית יוצאי אתיופיה, המהווים כיום 40% מאוכלוסיית השכונה, לצד גלעין דומיננטי של תושבים וותיקים.העובדה הזו גרמה לכך שהשכונה נחשבה תמיד לשכונה "חלשה" ביחס לשכונות אחרות בעיר, היא סובלת מתדמית נמוכה יחסית, ומחירי הדירות בה נמוכים בהתאם ומושכים אוכלוסיות מעוטות יכולת.
במשך עשרות שנים נכללה השכונה בתוכניות שונות לשיקום שכונות אשר לא הצליחו להוציא את השכונה ממצבה. ניסיונה של העירייה בשנים האחרונות להשקיע במרחב הציבורי – בין השאר בשדרוג גינות ציבוריות רבות, הקמת מוסדות ציבור חדשים, שיפוץ הכבישים ועוד, אמנם שיפרו את מראה השכונה, אך לא סייעו לתושבי השכונה לשפר את מצבם האישי או להעלות את מחירי הדיור בשכונה באופן משמעותי.
זו הסיבה שראש העירייה החליט ליזום הכנת תוכנית התחדשות כוללת לשכונת רמת אליהו, בעלת היבטים חברתיים ופיזיים במשולב, תוך הגדרת השכונה כ"אזור עדיפות" של העיר.
בשנים האחרונות עמל צוות תכנון מיוחד בראשות מהנדס העיר, אדר' אלי יהלום, ובהשתתפות אדריכל העיר, אבנר אקרמן, האדריכלית נעמה מליס, אדר' רונית דוידוביץ וגורמי מקצוע נוספים על תכנון תכנית מתאר ייחודית להתחדשות עירונית לשכונה.  
פרטי התכנית:
מתוך כ-4,000 יחידות דיור בשכונה, כ-2,400 יחידות דיור ישנות יזכו להתחדשות באמצעות פינוי-בינוי או חיזוק לפי תמ"א 38 או שיפוץ. שאר יחידות הדיור הינן במבנים צמודי קרקע ובמבנים משותפים חדשים יחסית ליד נווה ים אשר אינם זקוקים לטיפול. כך ייווצר מצב שמרבית המבנים המשותפים הישנים בשכונה יזכו לסוג כזה או אחר של התחדשות.
מדובר בתוכנית מהפכנית ייחודית בארץ, אשר תתבצע בשלבים, במתחמים שונים, במתכונת של בינוי ורק לאחר מכן פינוי, תוך ניצול קרקעות פנויות והפיכת חלק מאיזור התעשיה הקיים לאיזור מגורים עם שימושים מעורבים ותעסוקת היי-טק.
המשמעות של המהלך היא –בשלב ראשון-תוספת של 2,000 יחידות דיור בתוך השכונה בעיקר בדופן הצפונית והמזרחית שלה, תוך פריצת שתי דרכים חדשות אשר ישפרו משמעותית את מערך התנועה, יחברו את השכונה צפונה לכיוון מחלף חולון וכן מערבה ומזרחה למרכז העיר.
בשלב השני –יקודם פינוי בינוי המבוסס על ניוד זכויות של  כ- 3,000 יחידות דיור מחוץ לשכונה למתחמי מגורים חדשים בנחלת יהודה, מתחם ה-1,000, צריפין ופרויקטים עתידיים נוספים.
ראש העירייה הבהיר בישיבה כי למרות שהוא סבור שראשון לציון תרמה די לשוק המגורים בישראל ודי לה בתכניות הקיימות כיום, על מנת לבצע את המהפך ברמת אליהו, נהיה מוכנים לתוספת של יחידות דיור מעבר לכמות שנקבעה בתכנית המתאר לשנת 2030.
התוכנית כוללת טיפול וחיזוק של מרכז השכונה תיכנון מחדש של המרחב הציבורי הפתוח, יצירת מערכת שטחים ציבוריים פתוחים וירוקים המלווים במוסדות ציבור ברצף משמעותי ומקושר הכולל את רוב שירותי ושטחי הציבור המהווה את שלד השכונה, בשילוב מערכת של שבילים להולכי רגל ואופניים ותשתיות חדשות.
כתבה:  טליה סומך פינגולד, דוברת העירייה
4 ביוני 2013

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה