יום שני, 11 בנובמבר 2013

האם 431 ורכבת ישראל השפיעו על מחירי הנכס שלכם?


שלום לכולם , השבחת ושינוי תשתיות ובעיקר דרכי תחבורה משנים משמעותית את איכות החיים של התושבים וגורמים  לשינוי מהותי במחירי הנדל"ן ובביקוש שלהם .

ברמה הארצית אנו עדים לשלושה פרויקטים ששינו  את פני הנדל"ן בישראל :

כביש 6, רכבת ישראל וכבישי שירות בין הערים לדוגמת 431.התוצאה היא חיבור של ערים הרחוקות למרכז הארץ כך שתושביה נהנים ממגורים באזור שקט ונגישות קלה ומהירה למקומות העובדה בלב הארץ.

דוגמא להמחשה : העיר מודיעין היא המרוויחה העיקרית מכביש 431, הכביש מאפשר יציאה מהירה לכיוון תל אביב והמרכז והוא קיצר משמעותית את זמן הנסיעה מה שגרם לעלייה משמעותית באיכות החיים של התושבים וכמובן לעליית מחירים .

בעיר שלנו, ראשון לציון, יש מספר פרויקטים שהשפיעו על הנדל"ן בעיר .



כביש 431 : לכביש זה ההשפעה הגדולה ביותר על העיר לטובה ולרעה.

יתרונות : שכונות קרית גנים , נאות אשלים , ופרס נובל במערב העיר זכו לגישה מידית לכביש מהיר והפכו להיות נגישות יותר עבור תושבי השכונה . שכונת רמז במרכז העיר , מישור הנוף, נווה הדרים וחלום ראשון במזרח העיר נהנות גם הן לגישה מידית לכביש .

חסרונות : כבישי הגישה ל431 הפכו רחובות שקטים לרועשים ומסוכנים מאוד . רחוב רמז במערב הישן ויגאל אלון במזרח העיר הפכו לכבישים ראשיים בעיר . נושא גם גרם לירידת ערך הנכסים ביחס לאחרים .לדוגמא נכנסים בשכונות מישור הנוף ונווה הדרים הפונים ליגאל אלון זולים ב15 עד 20 אחוזים מהנכסים שפונים לתוך השכונה.

רכבת ישראל :תחנת ראשונים ותחנת הרכבת במערב העיר שיפרו משמעותית את איכות החיים של התושבים החיים באזור. השכונות שנהנות הן :מישור הנוף, חלום ראשון ונווה הדרים במזרח ונווה חוף במערב. לתושבים נפתחה אפשרות להגיע למקומות העבודה בקלות ולזכות לפחות זמן כביש.

החיסרון הוא ריבוי של נהגים בשעות הבוקר שמבקשים להשתמש ברכבת , דבר שגורם לפקקי תנועה לא מבוטלים.

כביש השירות לאסף הרופא (דרך חיים הרצוג)  וכביש הכיכרות ( שדרות היובל ושדרות הציונות ) שינו גם הם את הנגישות של התושבים לכבישים מהירים והקלו על התנועה בתוך העיר. הם השפיעו משמעותית על תושבי נחלת יהודה , נעורים וצוריאל .

על ראש העיר הנבחר להמשיך להשקיע בתשתיות העיר ולהקל כמה שיותר על הנגישות של התושבים בתוך העיר ובדרכי היציאה ממנה. עליו להקצות כסף וחשיבה לטובת התושבים שנפגעו משינוי תשתיות בעיר ,בעיקר התושבים שגובלים בכביש יגאל אלון ורמז שספגו לדעתי את ירידה משמעותית באיכות החיים  .

ציון לילוז , כי היום יותר מתמיד מכירת נכס מחייבת מקצוענות.

 

 

 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה